Week 21 #1: Byron Bay

20 februari 2017 - Byron Bay, Australië

Maandag was het zo ver, laatste dag in Sydney ... :'( Moeilijk om te geloven. Van de hostel manager mocht ik de hele dag blijven tot als ik de bus moest nemen gelukkig. Plus eerlijk gezegd was ik niet in de mood om echt iets te doen. Ik had wel belooft an twee vriendinnen van het werk om dag te komen zegen, dus zo gezegd zo gedaan. Mijn overnacht bus naar Byron Bay vertrok om 18uur45. Daarvoor heeft een vrinden nog op avond eten trakteert en twee vriendinnen zijn nog wat later aangekomen om dag te zegen. Dat was emotioneel maar door de bus chauffeur was nog al kort want hij was nog al ongeduldig. Voilà ik was vertrokken. 14uur rijden ...

Dinsdag ben ik om 9uur aangekomen in Byron Bay !! Niet echt veel kunnen slapen in de bus en ik kon pas om 14uur inchecken ... Ik kon gelukkig mijn bagage daar laten. Dan heb de hike naar de Light House gedaan. Onderweg is er de "most easterly point of the Australian mainland". Het was een hele mooie wandeling maar ik was wel heel moe ... Op de terug weg heb ik nog snel iets gekocht om te eten en dan kon ik eindelijk inchecken dus direct een dutje gedaan !! 'S avonds heb ik nog wat drink spelletjes gespeeld met kamer genoten en nog andere mensen van de jeugdherberg. Ik heb wel allen water gedronken

Woensdag moest ik er al vroeg uit, oké niet zo vroeg maar ik moest toch om 9uur klaar staan want ik werd op gepikt door de organisatie: go sea kajak om ja te gaan kajaken maar niet zo maar een kajak tocht een "dolfijn kajak". Omdat ik allen reis werd ik samen met een nederlands meisje in de kajak gezet. De golfen waren heel hoog dat was zalig veel sensatie. Spijtig genoeg was het wel bewolkt en fris, maar dan konden we teminsten niet verbraden hè. Gelukkig hebben we heel veel dolfijnen gezien. Dan zijn we terug gepedelt en het doel was om te surfen met ons kajak op de golfen ! Dat is gelukt maar we zijn toch omgekantelt hahahha. Terug op het strand kregen we nog koekjes en water. Terug op het jeugdherberg kon ik wel een douche gebruiken en danheb ik nog met paar jongens buiten een biertje gedronken, de zon was dan toch tevoorschijn gekomen. Daarna had ik nog een afspraak met een vrind van Sydney. We  hebben nog samen gewerkt en hij was in week voor mij beginnen te reizen. We zijn lekker naar het strand geweest. Dat deed wel deugt om een bekent gezicht te zien. Het was toch wel een moeilijke afscheid van Sydney!