Week 23 #2: Tasmania

10 maart 2017 - Hobart, Australië

Vrijdag 09.03
Niet zo een spannende dag vrijdag maar ik heb tenminste kunnen uitslapen ! Ik moest nog een paar dingen regelen voor de reist van mijn reis. Kleren terug sturen naar Belgie en nieuwe kleren kopen voor Thailand. Mijn rugsak klaar maken, een brief posten. Niet heel boeiend haha. Maar 's avonds heb ik wel afgesproken met mijn vriendin van Sydney om iets te gaan drinken.

Zaterdag 10.03
Het kan dan toch vroeger om 4 uur al opstaan voor mijn vlucht naar HOBART, Tasmania yeahh !! Wel een tussen stop in Sydney, spijtig genoeg kon ik niet buiten gaan :( Om 16uur kwam ik eindelijk in Hobart an en met de taxi ben ik naar mijn hostel gereden. Het weer is wel wat anders dan in Cairns. Wind en regen verwachte mij in Tasi. Die avond heb dan ook niet meer veel gedaan, kapot van mijn week !

Zondag 11.03
Op Zondag begon mijn Tasi avontuur echt. Ik werd opgepikt voor mijn 5 dagen tour met het firma "Under down under". Een uur later was iedereen opgepikt ! Het was een heel diverse groep: backpackers, Australiërs op vakantie, kopels, pensioneren... Natuurlijk hadden we ons tussen backpackers direct gevonden. Allemaal verschillende nationaliteiten.

Ons eerste stop was gewoon een coffee stop maar we konden dan goed kennis maken en ons lunch al kopen.

Na een korte wandeling in de regenwoud waar we de Russel falls hebben kunnen bewonderen zijn we naar Lake St Claire gereden om rond te kijken en dan te eten.
Om naar Queenstown te gaan wachtte er een lange rit voor ons. Daar zijn we naar een lookout geweest en dan heeft ons gids ons an een supermarkt afgezet en bottleshop. Dan weer een lange rit naar ons jeugherberg. Sommige mensen overnachten in een motel !

Ik heb met een frans meisje samen gekookt en we hebben met de andere backpackers Tasmanian beer geproefd die we gekocht hadden.