Week 24 #2: Bonorong Sanctuary en Thailand

16 maart 2017 - Chiang Mai, Thailand

Donderdag 16.03
Laatste dag in Tasmania :( Dat betekent ook dat Australië kort tot zijn ende komt. Om 6uur waren we al uit ons bedjes !

Weer een hike op het programma ! Naar Wineglass Bay. Het is in de top 10 mooiste stranden op aarde ! Het was inderdaad super ! De terugweg was wel wat moeilijker wat we moesten naar boven stappen ...
Dan zijn we naar de Bonorong Sanctuary geweest ! Daar hebben we Wombats en Koalas gezien. Maar de rede van ons komst waren natuurlijk te Tasmanian Devils. Ze zien er inderdaad heel gemeen uit. We mochten na ons rondleiding de Kangaroos voederen !! En er waren daar massa's ! Ook heel schattige baby's.

Spijtig genoeg was het sluiting tijd en moesten we vertrekken hahaha. De gids heeft me direct afgezet an de luchthaven want we waren er toch vlakbij :( Tijd om afscheid te nemen, na maar 5 dagen waren we al met een mini familie. Om 8:00 moest mijn vlucht maar Sydney vertrekken maar het had 45 minuten vertraging :(
Ik had geluk ik zat an de goede kant van het vliegtuig toen we over Sydney vlogen had ik zicht op se Opera House, Harbour Bridge en Darling Harbour. Ik nam de trein naar Centraal naar mijn vroegere hostel om mijn vrinden nog eens te bezoeken ! We hebben nog samen iets gedronken !

Vrijdag 17.03
Weer afscheid moesten nemen met mijn vrinden en Sydney :( Weer heel moeilijk. Snel ingecheckt en door de controle geweest. Mijn vlucht naar Bangkok had een uur vertraging. Eindelijk begon de boarding, klaar voor 10 uur vliegen !

In Bangkok moest ik 4uur wachten voor dat mijn vlucht naar Chiang Mai vertrok. Maar toen het zo ver was bleek er een probleem met mijn bagage te zijn. In Sydney hadden ze het direct naar Chiang Mai ingecheckt maar in Bangkok hadden ze het toch uitgeladen dus moest ik het gaan halen. Ik kon dan natuurlijk in dat vliegtuig en moest ik voor de volgende wachten om 8uur morgen vroeg :| Eerst was het een hele herrie om mijn bagage te gaan halen !

Zaterdag 18.03
Na een paar uur slapen op de banken van de luchthaven ben ik gaan inchecken voor de vlucht en langs de controle gegaan. Na een uur vliegen was ik eindelijk in Chiang Mai na meer dan 29 uur onderweg.

Met de taxi ben ik naar Eco Resort gereden waar GVI mij later in de namiddag verwachte. Ik kon mijn bagage daar laten tijdens ik de stad ging bezoeken. Er zijn ontelbare Tempels hier en allemaal mooier dan de andere.

Wat me direct opviel was de drukke verkeer en gevaarlijk.
In de namiddag makte ik kennis met de andere nieuwe vrijwilligers en we zijn naar het grote zwembad van het resort geweest. Rond 6 uur hadden een meeting met een werkneemster van GVI die ons uitleg gegeven heeft over het programma, de olifanten, regels en nog meer. We hebben toen ook met de ervaren vrijwilligers kennis kunnen maken omdat zij hun weekend hier in Chiang Mai doorbrachten.

Zondag 19.03
Today is the big day ! Om 9uur zijn we vertrokken richting Huay Pakoot. Omdat de weg naar daar zo onaangenaam is deden we verschillende stops. Eerst gingen we naar Tesco om wat inkopen te doen. De andere vrijwilligers zeden dat het een goed idee was om fruit, cornflakes en zoete dingen te kopen. Ik nam ook de gelegenheid om een sim kaart te kopen. Dan zijn we verder gereden naar een waterval waar we ons benen konden streken en een coffee drinken. Ons volgende stop was een  Thai lunch in een typische restaurantje en dan zijn we naar Huay Pakoot gereden. Ik werd voorgesteld an mijn gastgezin en kon mij direct installeren.

Om 6uur kwamen al ons gastgezinnen ons avond eten brengen op "base" dat is de plats waar we allemaal samen komen, omdat Zondag avond Potluck is. We eten allemaal samen en paar gastgezinnen doen een ceremonie om ons geluk te brengen in het dorpje.

1. Opi:
    29 maart 2017
    Dag Noraatje, heb weer met veel plezier je eerste verhaal uit Thailand gelezen. Het was lang geleden en daarom extra plezant. Verzorg de olifantjes maar goed. Ik leg een paaseitje klaar tegen je thuiskomst.
    Schrijf ondertussen nog maar enkele verhaaltjes!
    Tot spoedig, Opio