Week 23 #1: Cairns en Cape Tribulation

6 maart 2017 - Cairns, Australië

Hoi hoi, nog eens wat nieuws over mijn reis !

Maandag 05.03
Om de dag en week goed te beginnen SKYDIVE !!! Om 7 uur 's morgens al Eerst kregen we uitleg over veiligheid en dan zijn we naar de luchthaven gereden. Er waren 8 groepen en ik was de allerlaatste dus  heb ik iedereen kunnen zien vallen Toch was ik niet echt bang.

Dan was het mijn beurt, hoofd naar achter, voeten onder het vliegtuig, handen op de harnest en ready set go, 60 seconden "free fall" over Cairns ! Het was echt geweldig goede adrenaline kick ! Daarna had ik wel een dutje verdient Dan ben ik met Emilie gaan eten en zijn we naar se piercing shop geweest.

Dinsdag 06.03
Een geweldig activiteit na de andere ! En weer vroeg opstaan ! Met Emilie zijn we gaan duiken, niet zo maar ergens, op de Great Barrier Reef. We zijn 's morgens met de boot vertrokken en dan mochten we eerst snorkelen ! Dan hebben we natuurlijk de go pro boven gehaald !

Daarna was het ons beurt om te duiken yeahh ! We kregen ons zuurstof buis en we zijn vertrokken ! Omdat het onze eerste duik was mochten we geen foto's trekken. Het is toch wel wennen dat je kunt ademen onder water ! We hebben ongeveer 25 minuten gedoken, tot rond 10 meter diep We hebben veel verschillende vissen kunnen zien en ook een haai !!

Dan werd er Lunch geserveerd terwijl we naar een andere snorkel plats werden gebracht ! Na ons tweede snorkel sessie zijn we terug gegaan naar de Marina ! Spijtig genoeg moest Emilie snel nadien terug naar Port Douglas vertrekken :(

Woensdag 07.03

mijn dagen starten vroeger en vroeger. Woensdag vertrok ik op "overnight" tour naar Cape Tribulation. Dat is 3uur van Cairns, de enige plek op aarde waar twee "World Heritage sites" samen komen. Namelijk de Daintree Forest, oudste regenwoud ter wereld en de Great Barrier Reef.

Onderweg kregen we wat informatie over de aboriginal tribes en zijn we gestopt om in een prachtig rivier te gaan zwemmen ! Dan zijn we op een krokodil cruise geweest ! We hebben er twee kunnen zien, een baby en een van 3 meter Daarna werden we afgezet an ons jeugdherberg. Iedereen was heel moe, dus behalve naar het zwembad gaan en eten hebben we niet meer veel gedaan.

Donderdag 08.03
De vorige dag had ik een paarden tocht geboekt, dat weer vroeg plaats vond. Met twee Zwitserse meisjes van mijn groep werden we opgepikt en naar de ranch gebracht. We zijn door het regenwoud gewandeld en dan over het enigste veilige strand van Cape Tribulation.

Daan hebben we nog relaxed an het zwembad tot de rest van ons tour begon ! We werden om 14uur terug opgepikt. We kregen een klein "Hoe te overleven in het regenwoud" les van onze gids. We zijn ook naar verschillende lookouts gereden. We kregen ook een rondleiding van Port Douglas voor terug te rijden naar Cairns.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gilein:
    19 maart 2017
    Hallo Nora, ik lees dat het drukke en super interessante laatste weken waren in Australië: skydive, snorkelen, paardrijden... Ondertussen ben je al in Thailand, ik hoop dat het daar even geweldig wordt. Kusje