Week 22 #2: Jetskiën en Magnetic Island

2 maart 2017 - Airlie Beach, Australië

Donderdag 02.03
Na maar 5 arme uurtjes slaap, was het tijd om op te staan ik moest om 8 voor het jeugdherberg klaar staan ! Tijd om te gaan jetskiën !!!! De chauffeur wist mij te zeggen dat ik maar de enigste was die was ingeschreven voor deze dag. Privé tour dan, not too bad. Mijn gids legde mij eerst wat regels en veiligheid maatregels uit. Dan vertelde hij waar we naar toe gingen gaan. Ik moest minstens 35km/uur gaan om mijn jetski goed te kunnen besturen. Dat leek me toch snel hahah Maar na een tijdje gingen we vollen gas ! We zijn paar keer gestopt om foto's te trekken en ook op een plats waar er veel zeeschildpadden zijn. We hebben er een paar van redelijk dicht bij kunnen zien. Na een uur en half was het tijd om terug naar de Marina te gaan, spijtig hahah. Ze hebben me ook terug gebracht en ik heb direct een dutje gedaan hahah. Ik moest opstaan voor mijn volgende activiteit : scenic flight over de Great Barrier Reef !!!

Maar toen ik op de luchthaven kwam hadden ze slecht nieuws ... De vlucht was geannuleerd door het slecht weer. En ik vertrok al de volgende dag dus ik kon het niet verplaatsen :( Dan werd ik terug gebracht dus ben ik direct naar mijn reisbureau geweest om mijn geld terug te krijgen. Wel heel spijtig. 'S avonds niet te zotjes want de vermoeidheid begint zich toch te voelen.

Vrijdag 03.03
Weer de bus in, deze keer naar Townsville, maar 4 uur rijden. De bus had wel veel vertraging dus misten we de Ferry van 14uur15, ik en de andere die naar Magnetic Island gingen moesten dus nog tot 15uur30 wachten ... En het regende heel hard ... Dus toen we eindelijk op het Island kwamen was er niet veel te doen. De hostel was ver van de Terminal, er was niet genoeg plats voor iedereen en er komt maar een bus per uur dus toen ik eindelijk aankwam was het al de late namiddag ... Met de meisjes van mijn kamer zijn we voor het "welcome drink" gegaan en hebben we een biljard speletje gespeeld.

Zaterdag 04.03
Deze nacht heb ik nog eens goed kunnen slapen hahaha. Gewoon rustig mijn ontbijt gegeten, aan het zwembad gezeten en dan nam ik de bus richting de "Koala Village". In de bus kwam ik iemand tegen die ik in Sydney had ontmoet paar weken gelden ! Wat een Toeval!

Zij ging ook naar de park ! We werden wel verrast door de prijzen ... 29$ voor de wilde dieren park binnen te kunnen en 18$ extra om een foto te trekken met een koala .... Ma bon we hebben het gedaan hahaha We kregen heel veel dieren te zien en we hebben ze ook kunnen vast houden ! Mijn foto met de Koala trok natuurlijk op niks, gelukkig had mijn vrinden nog back up foto's getrokken ! Dan busje terug naar de jeugdherberg, daar heb ik gegeten met een meisje die ik overal wel tegen kom hahaha.

Zondag 05.03
Weer tijd om te vertrekken, het was de laatste keer dat ik de bus ging nemen tijdens mijn reis. 'S morgens moesten we weer met de Ferry naar Townsville, een uur wachten en dan kwam ons bus aan ! 6 uur rijden met eind bestemming Cairns yeahhh !!! Ik moest niet meer te ver stappen naar mijn hostel. Mijn Belgische vrindin, uit Luik die ik in LA heb ontmoet, is momenteel in Port Douglas maar ze heeft paar dagen vrij genomen om mij in Cairns te bezoeken ! We hebben samen gegeten en nog wat gebabelt.