Week 21 #2: Nimbin en Noosa

23 februari 2017 - Noosa Heads, Australië

Donderdag (23.02) kon ik iets langer slapen, ik moest pas om 10uur klaar staan voor de bus stop. Daar werd ik hop gepikt door een kleurrijke bus van "grasshoper". Ik ging namelijk naar "Nimbin", tientalen kilometers van BB, het is het Amsterdam van Australië, een "must see". Het was een uurtje rijden en dan kregen we een ander half uur om rond te lopen. Het is wel heel klein dus ik had het snel gezien ! Ik kwam paar mensen van het hostel tegen dus ben ik daar iets met gaan drinken, coffee hahaha Dan moest ik terug naar de bus en zijn we naar "Rocky Creek" gereden, en na een kleine wandeling hebben we een bbq gedaan. Rond half vijf zijn we terug naar Byron Bay gereden met een kleine stop an een waterval !

Vrijdag was dan wel niet echt een boeiende dag. Om 9uur moest ik de bus nemen naar Brisbane, dat nam 3uur20 met het uur verschil kwam ik daar om 11uur20 aan. Ik had nog twee uur voor de volgende bus, dus ben ik door het stad gewandeld en heb lunch gekocht. Dan moest ik nog een beetje meer dan twee uur in de bus zitten naar Noosa ! Van daar moest ik tien minuten stappen naar mijn hostel, met een rugzak is dat niet zo gemakkelijk. Met een meisje die ik al in Byron Bay had ontmoet,Kayla, zijn we inkoppen gaan doen, hebben we het kleine Noosa een beetje ontdekt en hebben die avond gewoon lekker ontspannen in de lounge !

Zaterdag heb ik goed uitgeslapen, ik merk dat ik toch heel moe ben, waarschijnlijk te weinig geslapen in Sydney de voorbijen weken hahah. Ik heb de voormiddag doorbracht an het zwembad van de hostel, dat is wel een goede plus voor een hostel. De namiddag heb ik op de zelfde plats doorbracht hahaha en toen Kayla terug kwam van haar Everglades tour hebben we samen gegeten en weer wat ontspannen in de lounge.

Zondag was het waarschijnlijk de top dag van de week. Om 9uur werd ik opgepikt door The discovery group voor mijn Everglades tour ! Ik kwam direct te praten met een Iers meisje die opgegroeid was in Brussel, zij ging ook naar een Europese School, wel 7 jaar geleden hahah. Om te beginnen waren we in een boot voor ongeveer een uur op de Noosa river. We zijn an het begin van de Everglades gestopt voor "morning tea" (coffee) en gebakjes !! Dan werden we in twee groepen gedeeld, ik was in groep 1 dus ik ging naar de bbq site kanoën. De andere groep ging daar naar toe met de boot. Het nam een beetje minder dan een ander half uur om op bestemming te komen. Wat een mooie tocht ! We hebben veel vogels en vissen gezien, wel geen krokodil hahaha. Voor de bbq had ik de vegetarisch quiche besteld en er was ook nog een buffet met groeten sla, aardappel salade, brood ... Voor de weg terug waren de groepen andersom, dus terug met de boot. Dan werden we terug op ons respectieve hostel gebracht, dat was wel gemakkelijk ! De rest van de namiddag heb ik aan het zwembad doorbracht.

1. Gilein:
    2 maart 2017
    Dag Nono, supermooie foto van jou in de kano. Nog veel foto's sturen hé, leuk om zien dat je het zo naar je zin hebt. Kusje