Week 10 #1: Job hunting

5 december 2016 - Sydney, Australië

Maandag 05.12

Nieuwe week in Sydney ! ik ben nog slaap an het inhalen van de drukke week. Ik ben nog altijd voor jobs en appartementen an het zoeke niets nieuws hahaha. Ik ben tijdens mijn zoektocht in slaap gevallen op mijn bed en toen ik wakker werd had ik een mail gekregen: dinsdag heb ik een job interview voor een bedrijf dat “Green Impact” heet. Het bedrijf werkt voor goeddoelen zoals WWF. Mijn job zou zijn om mensen te overtuigen om geld te doneren. Het is niet wat ik in gedachte hat maar je kunt er goed met verdienen als je goed verkoopt.

Tijdens de rest van de dag ben ik nog twee andere job interviews op mijn agenda kunnen zetten allemaal voor de zelfde soort jobs maar andere bedrijven.
In Sydney was het heel hard an het regen en er was onweer en toch was het heel warm, raar weer.

Dinsdag 06.12

Deze morgen had ik mijn eerste job interview spannend !! De recruiter zij dat van de honderd mesen dat hij zou ontmoeten maar 8 tot 12 aangenomen zouden worden, de stress was ineens nog hoger. Hij heeft ons uitgelegd wat hij verwachten van ons, hoeveel we zouden verdien, de werkuren en zo voort. Een uur later was het gedaan, ik had geen idee als ik het goed gedaan had of niet, afwachten. Eindelijk tijd om te eten. In de namiddag ging ik weer en appartement bezoeken maar het trok echt op niks, het word erger en erger.

Ik heb nog snel iets gekookt en om zes uur moest ik naar het “Shark Hotel” gaan voor een internationale meetup. De eigennar van een van de appartement die ik bezocht heb hat we daar uitgenodigd wat lief was terwijl ik zijn appartement niet heb genomen. De eerste persoon met wie ik te praten kwam was een meisje uit West-Vlaanderen, zij werkt als au pair een beetje verder van hier. Ze heeft we wat tips gegeven en an haar vrinden voorgesteld ! Zij hebben mij uitgenodigd voor een feestje dat de avond zelf nog gebeurde.

Een reisbureau organiseert elke dinsdag een party night. Het alcohol is gratis en we hebben daar bier pong gespeeld. Daar heb ik nog wat mensen ontmoet iedereen is heel sociaal en vriendelijk in een international omgeving. Dan zijn we met een party bus naar naar een ander kantoor van de reisbureau gereden. Daar kregen we nog meer drankjes en pizza ! Daarna hebben ze ons naar een heel populaire bar gebracht waar we een gratis drankje kregen.

Mijn avond was dus helemaal niet zo als gepland hahah