Week 10 #3: Sydney never sleeps

9 december 2016 - Sydney, Australië

Vrijdag 09.11

Deze morgen kreeg ik een berichtje van het meisje die ik op dinsdag had leren kennen, zij en haar vriendin gingen in Sydney uit en ze heeft mij voorgesteld om mee te komen. No problemo !

Mijn dag was weer niet echt bijzonder. Ik heb gezocht naar appartements te huur zoals heel de week. Ik heb tien talen mensen gecontacteerd en sms gestuurd hopelijk krijg ik een antwoord ! Ik heb op voor kort termijn jobs gezocht en mij op babysitting sites ingeschreven.

Eerste deel van de avond was de pre drink in hyde park, dat doet de groep meestal met "goon" (goedkop wijn) omdat alcohol zo duur is  in bars en clubs. Het was en frisse avond en er waren veel muggen en raten :| :| Iedereen was het gewoon !
Daarna zijn we naar Star Bar geweest. Ze zijn daar heel streng op dress code en over kleine details. Gelukkig konden we allemaal binnen behalve een person die zijn schoenen moest gaan wisselen.

Zaterdag 10.11

Mijn dag was niet echt interessant vandaag hahah nog altijd wat stress voor de appartement hunting want niemand antwoord :(

Gelukkig was mijn avond leuker en ontspannender. Iemand die ik dinsdag ontmoet had kon ons gratis in een bekende club krijgen :0 yeah normaal is het 25$. Het feestje was “fancy” dus moesten we ons mooie opkleden !! Het was inderdaad een hele mooie lokatie en nog beter wij hadden free bar yes ! Op een ander verdieping was er zelf een zwembad :0

Zondag 11.12

Deze morgen moest ik vroeg opstaan om uit te checken want ik wil naar een goedkoper hostel gaan hahah. Ik kon niet direct in mijn ander hostel inchecken dus ben ik wat door Sydney rond gewandeld. Het was 32 graden !! Als ontbijt heb ik eindelijk banana bread gegeten het is heeel populair in Australië, je vind het echt overal. Dan ben ik gaan rusten op de hangmaten in World Square, een gezellige winkelcentrum.

Daarna ben ik naar Darling Harbour gewandeld het is daar heel gezellig maar het was wel heel warm. Er was natuurlijk heel veel volk het was perfect om mooie foto’s te trekken.

Toen kon ik eindelijk terug inchecken en heb een rustige namiddag gehad. Ik heb nogmaals smsjes gestuurd voor appartementen en kreeg eindelijk een antwoord. De eigenaar had wel iemand gevonden vanaf de 27ste december maar ik vond het best wel oké om daar twee weken te blijven het blijft beter en goedkoper dan een jeugdherberg. Ik zou er dus vanaf dinsdag al komen wonen yeahhh !

1. Nonkel Louis:
    18 december 2016
    Oeps, verkeerde toets ingedrukt ;-) Google het maar even, maar volgens ik gelezen heb zou het 10.000-den bezoekers lokken en is het een mega-event. Laat ons snel weten hoe het met je appartement staat en zeker veel foto's posten hé. Wij posten ook foto's van het Goetschalckx-feestje op de FB pagina van Goetschalckx Fietst. Vele groetjes van ons allen en maak er een hele fijne vakantie van met je familie. Prettige Feesten !!!!!
  2. Nonkel Louis:
    Hoi Nono, een eerste deel van m'n reactie heb je niet ontvangen denk ik. Daarom probeer ik het nog eens. Hier lopen de examens van de kids op hun einde. Camile en Jules hebben er beiden nog 2 te gaan en dan eindelijk vakantie. Ze hebben echt hard gewerkt en we kijken uit naar de resultaten. Jules gaat skiën in de kerstvakantie en Camile heeft plannen met vriendinnen om te gaan shoppen in A'pen ;-) Gisteren heeft Opa nog gebeld voor het kerstfeestje. We gaan eten bij Nonkel Cis in de nieuwe resto in Antwerpen. Njammiieee !!! Ik kijk er al naar uit en we zullen zeker enkele sfeerfoto's posten. Tante Kathleen heeft maar enkele dagen verlof in de kerstperiode maar vindt dat niet zo erg. Nono, op boxing day is er in Sydney de start van de Sydney Hobart zeilrace waar je zeker naar moet gaan kijken. Het zou massa's bezoekers lokken.
  3. Jules:
    20 december 2016
    Hi Nora, here's a message from your cousin Jules. I have written this post in English, that you would understand everything very well, because I know it's very difficult to read something in Dutch when you are always speaking Englisch with your friends there. So that's the reason why I have made this choice. At this moment, it's 13PM here in Belgium. I'm just back from school, accomplished my final exam. I've worked and studied very hard the last weeks, and this period was harder and more difficult than ever before. Normally, all the exams go well. But this was the first time that some of them went less good... On Thursday, my titular will give my school report. I hope it will be good. Let's pray! But this is also the reason why I couldn't post earlier something on your travelblog. Unfortunately, there was no time for it: everyday I worked the whole afternoon and evening. And in the morning, my alarm clock awaked me at 6AM. So it's not uncommon that I thought of you so many times, how relaxed you were while we were stressing. All those pictures from the incredible Sydney harbour and the opera house, the beautiful wether there and the blue water with dolphins... It has convinced me to do the same thing when I'm gratuated. This week, I have a busy program al well: I'm going to DJ a lot on different places, on Friday I go to the concert from Dimitri Vegas and Like Mike and I will receive my school report... So, now I'm going to start my christmasholiday! Dear Nora, enjoy the following weeks in Sydney and I wish you meanwhile a merry Christmas and a Happy New!! (I don't know if you know that you would be earlier in 2017 than we here in Belgium, haha!!) Greetingzzz, Jules