Week 11 #1: Mrs Macquarie's point

12 december 2016 - Sydney, Australië

Op maandag 12.12 moest ik weer van jeugdherberg veranderen, hopelijk moet ik niet meer voor lang mijn valies door de straaten sleuren. Het was heel mooie weer en ook heel warm. Ideal weer om Sydney nog eens beter te verkenen. De beste plats om het Opera Huis te zien en de Harbour bridge heet "Mrs Macquarie's point". Het was redelijk lang stapen maar het zicht was inderdaad super, zeker met dit weer ;) Dan ben  ik langs de "bay" gewandelt naar de Opera Huis en van daar kon ik rechtdoor naar mijn hostel stapen.

Dinsdag zou ik normaalgezien verhuisen naar het appartement maar ik moest eerst een swipe card gaan halen om binnnen te kunnen. De werknemer wouw het niet maken omdat hij bijna gedaan had met werken. Toen was ik wel heel slecht gesind. Ik kon de volgende dag om half vier terug komen, maar toen ik terug naar mijn hostel ging herinnerde ik mij dat ik op woensdag de training had voor mijn job ...
Ik besloot om gewoon heel vroeg te gaan en insisteeren. Gelukig kon ik mij die avond ontspannen op een feestje met mijn aussie friends !

Zo gezegt zo gedaan, woensdag ben ik vroeg opgestaan heb ik ontbeten, uitgeschekt en ben naar het kantoor geweest waar je de swipe card moet aanvragen. De werkgevers waren al op pauze, goedbeginn. De stress begon wel groter en groter te worden. Toen hij eindelijk terug was, had hij zo gezegt geen tijd. Ik legde uit dat ik geen andere keuze had, ik moest namelijk naar die training. Hij had toch wat begrip want hij heeft ;ij die kaart gemakt. Hij heeft echt heel hard getreuzelt maar ik had endelijk die kaart.

Dan moest ik wel heel snel stapen, bijna lopen in 30 graden, dus ik kwam helemal uitgeput aan. Ik makte kennis met met de andere mensen die gekozen waren voor deze job. We begonnen met wat kennis maken aktiviteiten en dan moesten we veel papierwerk invullen. We kregen middag pauze, we zijn allemal samen gaan eten dat was wel gezellig. De rest van de naamiddag hebben we informatie gekregen over ons goeddoel. Onze groep moet voor de verdediging van de " Great Barrier Rief" werken. Ik kijk er al enorm naar uit.

Na de training kon ik eindelijk naar mijn kamer in het appartement. Ik ontmoete voor de eerste keer mijn "flatmates", ze komen uit Engeland. Dan moest ik inkopen gaan doen, en mijn was. Wat een drukke dag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade