Week 1 #1: 12uur vliegen,eerste dag school en Hollywood

2 oktober 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Zondag 2.10

Vandaag is het zo ver ! Na een gezellige laatste ontbijt in België was het tijd om naar Zaventem te vetrekken. Om 12 uur vertrok mijn vlucht naar London en vandaar nam ik het vliegtuig naar LA. De vlucht leek zonder ende maar na 11uur vliegen en 4 films kwam ik om 17uur lokale tijd aan in het grote LAX. Door de customs&borders gaan ging heel vlotjes ook al waren ze daar niet zo vriendelijk. De chauffeur die mij naar mijn gezin bracht stond al op mij te wachten met een naam platje. De zon scheen volop, buiten riekte het al naar de oceaan en ik zach al de eerste palmbomen van mijn reis ! Het was noch een halfuurtje rijden tot mijn gastgezin. Toen ik aankwam werd ik direct verwelkomd met een dikke “hug” van mijn gastmoeder. Ze is met mij naar het busstation gewandelt waar ik de volgende dag de bus moest nemen naar school en ze gaaf me een kleine rondleiding van de buurt. Ze liet me mijn kamer zien en stelde voor dat ik mijn valies al leegmaakte. Dan hebben we samen noch wat gepraat maar ik was zo moe dat ik al vroeg ben gaan slapen.

Maandag 3.10

Ik ben paar keer wakker geworden deze nacht het woord noch wennen aan het uur verschil !Omdat het mijn eerste dag was moest ik vroeger op school komen als de komende dagen. Na een halfuurtje in de bus en een mini zoektochtje ben ik aangekomen an de ELC english language center. Met al de nieuwkomers moesten we een test afleggen in de “studentlounge” gevold door een gesprek met een leraar om ons niveau te bepalen. Daarna kregen wij de regels van het school te horen en een plan van Westwood, stadsdeel war het school gelegen is. Ik was een van de jongste studente daar maar ik ontmoete toch een meisje van 19, Nina met wie het direkt klikte. Nadien kregen we ons niveau te horen en moesten we al ons eerste les volgen. In Grammar is mijn niveau 600A het beste joepie en in “conversation” 500B! Daarna ben ik met Nina gaan eten een wat gaan shoppen want we moesten natuurlijk langs Victoria Secret. S’avonds ben ik gewoon naar mijn gastgezin gegaan en weer vroeg in bed !

Dinsdag 4.10

Deze morgen kon ik een beetje later in mijn blijven liggen maar ik moest niet treuzelen om mijn busabonnement te gaan kopen. In de voormiddag had ik les daarna ben ik met Nina gaan wandelen door Westwood om het beter te verkennen en we zijn lekker gaan eten. In de namiddag hadden we ons ingeschreven voor de “Hollywood sightseeing” activiteit. Met een groepje van 5 studente en een leraar gingen we met de bus tot Hollywood. Weer een lange rit ! Toen we eindelijk aankwamen zijn we direct naar de Walk of Fame gewandelt. We hebben goed rondgekeken, photos getrokken onze favoriete sterren gezocht, een bezoekje gebracht aan de toeristen shops en ik heb een slang gedragen !!!. We hadden ook zicht op de Hollywood sign maar wel van heel ver. Tijdens het bezoekje maakte we beter kennis met Yvonne en Nico uit Duitsland. Om terug naar mijn gastgezin te gaan moest ik meer dan een uur in de bus. Noch een warme douch genommen en wat gelezen voor te gaan slapen.