Week 14: Eerste werk (halve)week

2 januari 2017 - Sydney, Australië

Maandag (02.01) was een drukke dag ik moest mijn was doen urgh, mijn tekst treinen voor als begin met werken op woensdag. In de naamiddag ben ik naar het reisbureau geweest op de vliegtickets naar Brisbane te boeken als Merel komt. Ik was met een zweeds meisje in mijn hostel aan het praten en toen begonnen we over ons werk en te gek zij werkt ook bij Green Impact en representeerd Greenpeace net zoals mij. Zij begint wel morgen al met werken na twee weken vakantie !

Dinsdag heb ik nog geoefend voor mijn pitch. Ik begon toch wel een beetje nerveus te worden maar goede stress.

Woensdag was het zo ver eerste dag werk ! Hihi spannend ! Ik moest om 10:30 op het kantoor zijn zodat ze mijn Ipad konden geven en nog wat meer informatie over ons weruuren, salaris en nog meer ! Maar drie mensen van de groep van 9 die aangenomen waren zijn komen opdagen ... We kregen ook ons Greenpeace werk t-shirts en ID badges. Dan werd ik voorgesteld an mijn team, ze komen van overal, een Duitse backpacker, drie Australiërs, een Finse, een Engelse en Iraniese. Van 11 tot 12 krijgen we verkoop training. Er worden ook en aantal prijzen uitgegeven voor prestaties van de vorige dag. Dan is het tijd om naar de Suburb te gaan waar we  deur tot deur moeten verkopen. De eerste 4uur moest ik gewoon mijn manager volgen en hoefenen. Dan moest ik het helemaal allen doen :| Ik hat niet zo veel zelfvertrouw dus is het niet zo goed gegaan... Dan werden we terug naar centraal station gebracht.

Donderdag moest ik weer twee uur met mijn manager gaan en dan weer op mijn eigen. Ik heb pas op het einde gelukt om een "verkoop" te doen. Yeah dat doet deugd ! Op Donderdag is het "team dinner" dat was heel gezellig ! We zijn iets gaan eten en drinken op een pub !

De prijzen systeem gaat zo: elke eerste en tweede verkoop van elke goeddoel krijgt een pris, als je er twee hebt voor 16:30 krijg je een prijs en als je er meer dan drie hebt op een dag hebt krijg je een prijs. Dan moet je een ballon ontplofen en daar zit een briefje in met een naam van een prijs die je dan later krijgt. Voor mijn allereerste verkoop voor Greenpeace heb ik chokolade gewonnen yeahhh. Op vrijdag heb ik weer een verkoop gehad joepie ! 'S avonds was het uitgaan tijd natuurlijk hihi Met de Guestlist was het gratis inkom en kreeg ik een redbull en gratis drankje.

Zaterdag kon in goeduitslaapen ! Ik moest mijn inkopen doen en mijn Iphone scherm gaan laten maken ... 130 $ ... Tant pis. The Star casino organisserd deze maand gratise events op de Sky terrace daar moesten we natuurlijk naar toe ! We hadden een super zicht op de Harbour Bridge. Het was wel niet zo boeiend dus zijn we niet lang gebleven.

Zondag had mijn manger een bbq organiseert op Bronte beach en ik werd uitgenodigd. Er waren nog paar andere mensen van het werk dat was wel leuk. We hebben lekker gegeten maar wel niet gezwommen :) Goede afsluiter van de week!

1. Opi:
    14 januari 2017
    Weer met heel veel plezier gelezen, Nora.
    Kus van Opi en een likje van mijn beste
    vriend van Dijk
  2. Frankie:
    2 februari 2017
    Coucou Nora , wanneer schrijf je nig eens over uw spannende reis?
    Papa