Week 13 #3: Nieuwjaar in Sydney

31 december 2016 - Sydney, Australië

Zaterdag 31.12

Tijd om terug naar Sydney te gaan ! Weer twee uurtjes met de trein, gelukkig lag ons hotel niet te ver van het station.

We werden direct een glas champagne aangeboden bij ons aankomst ! Goed begin. Ik heb van valies verandert en heel wat spullen uitgekozen dat ik terug ga meegeven. Dat word heel wat lichter om rond te reizen nu !
We zijn redelijk vroeg gaan eten net voor The Rocks want de massa blokkeerde de wegen ! Er was al heel veel volk sommige plaatsen waren al helemaal gevuld. Na het eten zijn we ook gaan zoeken voor een plats om het vuurwerk te zien. We hebben een redelijk goed spot gevonden waar we zijzicht hadden op de Harbour Bridge en zicht op de Opera House !

Om 21 uur was er het eerste vuurwerk voor de kindjes ! Dat was al heel mooie, benieuwd wat dat gaat geven voor het "echt" vuurwerk. Maar we moesten eerst nog drie uur wachten !

De tijd is snel voorbij gegaan en toen was het middernacht en de eerste vuurwerken werden geschoten op de Harbour Bridge ! WOW ! GELUKKIG NIEUWJAAR !! Wat een indrukwekkende vuurwerk, ik vind het super dat wij de Sydney Fireworks hebben kunnen zien.

Zondag 1.01

2017 ! De laatste dag met de familie :((  Als afsluiter van de week hebben we de Ferry naar Manly genomen, heel populaire buurt dankzij de verschillende mooie stranden ! We hebben daar nog paar souvenirs gekocht en op terras met een lekker bier(tje) gezeten ! Het weer was niet goed genoeg om echt op strand de gaan liggen dus hebben we door de straatjes gewandeld. We moesten zeker niet te laat vertrekken terug met de Ferry. Dan zijn we ons bagage gaan ophalen op het hotel. Tijd om dag te zegen :'( Binnen 15 weken zien we ons terug.  Na afscheid te nemen heb ik in gecheckt op mijn jeugdherberg wat een verschil na een week op hotel hihi Ik moest dan inkopen gaan doen en dan direct bedje in !