Week 13 #2: Blue Mountains

28 december 2016 - Sydney, Australië

Woensdag 28.12

In de voormiddag zijn we naar Central Park geweest dat is in van mijn favorieten shopping centrums hier in Sydney want het heeft een verborgen tuin met een ping pong tafel ! Daar hebben we wat geshopt want in heb zwarte schoenen nodig voor mijn job, dat hoort bij het uniform !

Dan hebben we de bus naar Coogee Beach genomen dat nam een half uur ... Daar zijn we nog wat gaan shoppen hihi je kunt ons niet meer stopen en ook hebben we middag eten gekocht in een supermarkt om op het strand gegeten.
De golfen komen heel hoog en zijn heel sterk hier :O

Donderdag 29.12

Laatste morgen in Sydney ! Op naar de Blue Mountains ! Er is een goede verbinding met de trein dat was heel gemakkelijk. Met al onze koffers in de trein was iets minder gemakkelijk. Na twee uur rijden en verloren gelopen zijn an ons bed en breakfast aangekomen in Katoomba. Super ontvangst met koffie en gebakjes lekker ! Na een kort dutje zijn we het staatje gaan verkennen en ook natuurlijk de Blue Mountains. We hebben toen mooie watervallen gezien maar we hebben ons niet te hard vermoeit want de volgende dag ging het pas een challenge zijn.

We zijn terug het centrum ingekropen en hebben daar in een cafe ons avond eten besteld.

Vrijdag 30.12

'S morgens hebben we nog al veel eten gekregen als ontbijt van de gastheer en gastvrouw !

Iedereen in sport kledij klaar om de 1200 trappen te beklimmen ! We gaan naar de "Three sisters" wandelen dat zijn drie grote rotsen. De legende zijgt dat een man drie zussen wouw ontvoeren, zodat het niet zou overkomen heeft een familielid de drie zussen in rotsen verandert. Na de dood van deze familielid weest niemand hoe dat ze de drie zussen terug moesten omtoveren. Daarom staan ze hier nog in een rots form

We zijn eerst helemaal naar onder gestapt en dan door de jungle gewandeld. Het was heel kalm wel veel vogel geluiden en we hebben mooie papegaaien gespot ! Toen we in "Leura Forest" aankwamen waren we op het laagste punt en moesten we deze keer klimmen ! Dat was wel zwaar maar we zijn langs watervallen gewandeld en hebben van mooie uitzichten kunnen genieten !

1. Gilein:
    7 januari 2017
    Hallo Nora, door je verhaaltjes te lezen kan ik het zelf nog eens allemaal opnieuw beleven: het bruisende hart van Sydney, de warme stranden met de onstuimige zee (waar ik niet in ben geweest natuurlijk), de treinreis naar de Blue Mountains en de lange wandeling die we daar gemaakt hebben (je kan nog altijd de sporen zien van de insectenbeten op mijn benen). We vonden het een fantastische week met jou en we zijn ervan overtuigd dat je een fantastische plek hebt uitgekozen.
    Ondertussen zijn we alweer terug in wintermodus: in Geel is het al een paar dagen bitterkoud met vanmorgen een laagje sneeuw. Terwijl jij daar in short en korte mouwen rondloopt, staat de verwarming hier goed hoog.
    Veel succes met je job nog, lieve groetjes.