Week 13 #1: Club Swizzle

26 december 2016 - Sydney, Australië

Maandag 26.12

Wat heb ik goed geslapen ! (En lang hihi) We hebben lekker ontbeten in een café rechtover het hotel. Deze morgen zijn we eerst langs mijn appartement geweest zodat ik mijn sleutels en "swipe card" terug kon geven ! Voilà dat was geregeld. We zijn naar The Rocks gewandeld dat is helemaal an het einde van het straat van mijn appartement. We wouwen een Ferry nemen naar "Manly" waar het vertrok pas laat dus namen we liever een boot naar Watson bay. We hebben nog een beetje kunnen zien van de zeil race, maar heel kort. We hebben daar wat rond gewandeld en dan hebben we de bus naar "Bondi Beach" genomen, en daar hebben we gezellig gezeten, gezwommen, gelezen en natuurlijk van de zon profiteert. Rond 17uur verstopte de zon en liet plats an de wind dat was minder gezellig dus namen we de bus terug.

Dinsdag 27.12

Vandaag ben ik een maand ik Australië ! We zijn iets vroeger opgestaan dan gisteren om zeker op tijd te zijn an "Town Hall". Om 10uur30  beginnen daar gratis rondleiding die door studenten worden georganiseerd ! Het duurde ongeveer 3 uur en bracht ons langs de belangrijkste en interessantste bezienswaardigheden van Sydney. We kregen ook heel veel uitleg en verhaaltjes te horen. De rondleiding stopte op The Rocks, waar we nog snel iets zijn gaan eten en drinken. We zijn richtig het hotel gestapt en zijn onderweg nog paar winkels binnen gegaan. We hebben ons klaargemaakt en dan zijn we gaan eten op een restaurant dan we vroeger op de dag gereserveerd hadden ! We hadden een super zicht op de Opera House ! Na een lekker maaltijd moesten we snel naar het Opera House stappen want we hadden tickets voor een "Cabaret" show: Club Swizzle. Het was iets heel aparts, wel veel zweer en de stunts van de acrobaten waren wel de hoogtepunt ! Het is redelijk laat geworden dus hebben we de trein terug naar het hotel genomen !