Week 9 #2: Darling Harbour cruise en Port Stephens !

29 november 2016 - Sydney, Australië

Dinsdag 29.11

Om 9uur moesten we al klaar zijn want op het programma stond een cruise met een catamaran. Niet slecht hè ;) We moesten wel eerst tot Darling Harbour wandelen. Na een uur op de boot vannuit we opnieuw de beroemde Opera House hebben kunnen zien, zijn we gestopt om van het dak van de catamaran in het water te springen. We hebben ook op de boot een barbecue gedaan en hebben dan in de zon gelegen, die niet heel hard scheen maar ja. De terug weg was dan ook wat koeler.

Belangrijke zaken in de namiddag want we gingen naar de bank om ons Australische bankkaarten te gaan halen die we al op voorhand hadden moeten bestelen. Terug in "Wake Up !" hostel heb ik verder gezocht naar een job/appartement. Toen ik van plan was om te gaan slappen hebben paar mededeelnemers voorgeteld om iets te gaan drinken.  Daar kan ik toch niet nee op antwoorden ;) Ik was het al niet meer gewoon om in bars alcohol te mogen bestellen. :)

Woensdag 30.11

Vanmorgen moesten we voor 9uur uitchecken want we vertrekken naar basecamp !! We hadden gewoon een rugzak nodig en mochten ons valiezen an de kantoor van Ultimate Oz laten. Dan heb ik mijn Australische sim kaart gekregen, nu heb ik ook een Australische nummer :) terug op de jeugdherberg kregen we nog een oriëntatie over jobs en reizen in Australië. Daarna hadden we vrij tot 13uur. Een uur later zijn we vertrokken met de bus naar basecamp dat ligt ongeveer vier uur van Sydney !! In Port Stephens logeren we op een soort kamping in de midden van de natuur. Gelukkig is er douche met warm water !

De eigenares heeft ons, om te beginnen wat regels uitlegt en heeft daarna ons programma voor de volgende dagen overlopen. We hebben een druk programma ! Maar nu is het tijd om te eten, op het menu: Pizza ! Onze gidsen organiseren iedere week een bier pong tournament en zij zijn kampioen dus willen wij zij verslaan. Met mijn teammate zijn we tot de halve finale geraakt niet slecht !