Week 9 #3: Sand boarding en surfen

1 december 2016 - Port Stephens, Australië

Donderdag 01.12

Drukke drukke dag ! We moesten vroeg opstaan want ons eerste activiteit begon om 8uur. We zijn naar de zand duinen gereden met grote leger autos, daar zijn we sandboards naar beneden gegleden ! Nu begrepen wij waroom we zo vroeg moesten vertrekken het is nog al cardio en het word daar heel warm. Dan zijn wij naar het strand geweest om een soort mosselen te gaan vissen en dan wachten dat ze hun weg terug onder het zand grafden.

Dan gingen we weer naar de camping om ons klaar te maken voor ons volgende activiteit. We gingen een heuvel beklimmen om een panoramische zicht op "Port Stephens" te hebben. Het was best wel zwaar met dit weer. Bijna 30 graden en volle zon. Gelukkig was de wandeling niet te lang, wel heel veel trappen puf puf, en het zicht was geweldig. Mooie stranden en helder water.

We zijn terug naar het stadje gewandeld, en zijn we weer met de grote autos naar de camping gereden. We kregen daar een sandwich en fruit als middag eten. Terwijl de meeste de namiddag vrij hadden kregen ik en een paar ander mensen een surf les ! Ons organisatie Wep had dat voor ons georganiseerd leuk. Het is veel moeilijker dan we hadden verwacht. We hebben allemaal veel zout water binnen gekregen en onze surfplanken zijn paar keer tegen ons neus gebotst. Het was wel grappig en het is ons ongeveer gelukt om recht te staan.
Op de terug weg hebben we een koala beer in een boom gezien, mijn eerste koala beer yeah ! Ik heb wat uitgerust tot het avond eten, barbecue time ;) Na het eten kregen we een voorstelling van reptielen in Australië en we konden daarna de slangen dragen hèhè.

Iedereen was kapot van gisteren avond en de drukke dag dus een feestje zal voor een ander keer zijn !

1. Opi:
    11 december 2016
    Tof Nora! Zag de koala er zo uit , het reptiel zo En de dolfijnen? Allemaal vriendelijke diertjes! Dag Noraatje! Opi