Week 1 #3: Gevorderd, rooftop pool en Santa Monica

7 oktober 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vrijdag 07.10

Eerste week school is gedaan ! Een sessie duurt 4 weken, nadien worden de groepen en levels verandert. Omdat ik in de 4de week ben aangekomen gaat het volgende week al anders voor mij uitzien. Na de les moesten we naar de studenten lounge gaan om ons nieuwen uurroosters te gaan halen. Voor grammatica verandert niks maar in Conversation ben ik in een groep hoger met een andere leraar yeah !!! Vandaag besloten we voor een Italiaanse lunch. Nadien gingen we noch naar de “American vintage” en de “Dress for less” want het werd ons gezecht daar we daar absolut naar toe moesten gaan. Totale flop we hebben niks moois gevonden. Dan zijn we maar naar de Post office gewandelt “beetje” verder van het school. De avond heb met mijn gastgezin verbracht, we hebben gezellig samen gegeten en noch wat gepraat, ze hebben altijd zo veel te vertellen !

Zaterdag 08.10

Het word een warme week-end, meer dan 30 graden de komende drie dagen. Deze morgen kon ik tot 9uur uitslapen. Om 10 uur had ik een skype date met mijn familie, het doet wel deucht om ze terug te zien en om te kunnen bij praten. Nadien had ik afgesproken met Nina om weer bij Denny’s te eten. We zijn het Amerikaanse eten al gewoon. Dan zijn we terug naar haar appartement gegaan omdat ze daar een zwembad en jacuzzi op het dak heben wayow ! Perfecte plaats op zo een warme dag. We hebben gezwommen in het koud water, van de zon genoten muziek geluisterd. We hebben gezocht wat we noch konden doen deze avond maar de filmen die werden getoond in de movie theaters waren noch al laat. Dus besloten we om met de Uber naar een bowling arcade te gaan. Het was noch al duur dus ons bowling sessie was noch al snel voorbij wel heel tof. Dan hebben we elk een Uber genomen want we wonen niet in de zelfde richting.

Zondag 09.10

Na het ontbijt ben ik op advies van mijn gastgezin naar het Pan Pacifik park gewandelt. Daar heb ik wat rond gekeken maar ik hat niet zoveel tijd ik hat om 12uur afgesproken voor het school met Nina want we hadden de vorige dag beslist om naar Santa Monica te gaan !! De bus heeft ons voor het strand afgezet en we hebben direct ons voeten in het water gedaan en zo tot de Pier gestapt. De Santa Monica Pier is een permanente attractie park. Er was heel veel volk en sfeer, heel kleurrijk, veel foodtrucks en standjes, muzikanten en vissers. Op strand was er ook heel veel volk want met zo mooie weer op en zondag is er natuurlijk geen betere plats. Na het eten zijn we op het strand gaan liggen maar het werd al heel snel fris met veel wind. Geen zorgen Santa Monica heeft in van de mooiste shopping straten in Los Angeles: 3rde street promenade ! Straat muzikanten speelde de muziek van “Pretty Woman”. Goode Musik verkeerde straat. Waneer het donker werd en we al veel winkels binnen en buiten gegaan waren besloten we de bus te nemen.