week 2 #2: GunClub en Getty Center

13 oktober 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Donderdag 13.10

Gisteren kwamen twee jongens uit Zwitserland op het idee om naar een Shooting range te gaan nu dat we toch in Amerika waren ! Na het school bestelden we een Uber naar de Gun Club in Downtown LA want we wisten niet goed hoe we er moesten geraken anders. We gingen binnen en moesten en formulier invullen met ons naam, paar vragen beantwoorden. Het was allemaal heel gemakkelijk, als ze wisten dat we geen psychologische problemen hadden en weer dan achttien jaar waren vroegen ze ons gewoon "okay, which gun do you want ?". We kende er natuurlijk niks van dus lieten we de jongens kiezen. Ze namen een pistool, magnum en twee geweren. Een instructeur legde ons uit hoe we elk geweer moesten gebruiken en veiligheid maatregelen nadien konden we gewoon op ons eigen gaan schieten zonder begeleiding. Met een pistool is het nogal moeilijk op en doel te schieten maar met de groten gaat het gemakkelijker omdat je meer evenwicht hebt. Na een uur schieten had iedereen alle geweren getest en was ons munitie op. Omdat we toch in Downtown LA waren mouwen we naar het centrum gaan waar de skyscrapers zijn, die we natuurlijk in de verte al konden zien. Onderweg hebben we het minder goede gedeelte van Downtown LA gezien, heel veel daklozen en armoede. Toen hebben we daar wat rondgewandeld en zijn we iets gaan drinken. De architecture is daar prachtig dat een kontrast met de miserie een beetje verder op. Het werd koud dus hebben we een Uber terug naar Westwood genomen.

Vrijdag 14.10

Voor dat het week-end begint noch een dagje school. Gisteren mochten we een halfuur vroeger stopen met conversation class omdat het tijd was voor Halloween deur dekoratie, een traditie op school. Vandaag kregen we de resultaten mijn klas was derde geworden, niet slecht ! We vonden toch dat we de eerste plats verdiende. Als prijs kregen we snoepjes. Omdat het vandaag de laatste dag was van een meisje in mijn klas zijn we bij Denny's gaan eten voor een laatste typische Amerikaanse gerecht. Daarna deed ik mee an de school activiteit, het bezoek va de Getty Center. J. Paul Getty was een beroemde kunstverzamelaar. Voor een keer was en het korte rit met de bus oef ! Nadien bracht een tram van het Getty Center naar het musea die op een berg ligt. We bezochte eerst de tuinen en het terras. Heel modern gebouw en heel kleurrijke tuin dankzij de velen planten en bloemen. Binnen bezocht ik de exhibitie over  het geschiedenis van fotografie. Het musea was om 17uur30 al gesloten dus het was al tijd om de tram en bus terug te nemen. Dan had ik bij het appartement van paar meisjes afgesproken om samen te eten en klaar te maken om deze avond naar de club te gaan. Daar kun je binnen als je boven 18 bent maar je mag wel niet drinken. Omdat ik heel dicht van Hollywood woon kon ik voor heel goed koop naar huis met de Uber. Het was een leuk feestje en we hebben veel mensen ontmoet !