Week 7 #1: Alcatraz

14 november 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Maandag 14.11

Deze morgen moest ik wat sneller zijn dan gisteren want voor vandaag heb ik mijn Alcatraz ticket geboekt !! Ik had niet meer zoveel keuze vorige week toen ik het wouw kopen dus heb ik voor de tour van 11uur gekozen. Ik moest er een halfuur vroeger zijn en ik had ongeveer drie kwartier om er naar toe te stappen. Ik was goed op tijd op "Pier 33" en was een van de eerste om aan te schuiven. Vandaag had ik wat minder geluk met het weer het was heel mistig en kon absoluut niks zien tijdens de boot tocht :( Ook op Alcatraz zelf had ik geen zicht op SF dat blijkbaar heel mooie zou zijn :( De cruise boot zelf was wel heel mooie en toen we aankwamen op het eiland kregen we eerst en paar regels te horen en een kort verhaal over Alcatraz. Als eerste heb ik de Audio tour gedaan, om ernaartoe te wandelen was het even stijl als in SF. Het duurde drie kwartier en leiden ons rond heel het gevangenis. De cellen, zoals de bibliotheek, de isolatie cellen maar ook de "visitors" ramen en de control kamer. Op het eiland is er niet allen maar een gevangenis het lijkt of leek meer op een mini stadje. Zo woonde sommige bewakers met hun familie op Alcatraz. De dochter van een bewaker werd dan ook een expert over het eiland en schreef meerdere boeken erover. Ze was vandaag aanwezig, en je kon haar vragen stijlen of als je haar boek kocht om een handtekening vragen. Daarna heb ik nog een snel bezoekje gebracht an de "New Industrie Building" want dankzij een kunsttentoonstelling is het vandaag open, gewoonlijk is het altijd gesloten voor het publiek. Om 14uur naam ik een boot terug, de zon begon door de wolken te schijnen en ik kon op het einde van de tocht nog de zicht op SF zien. Daarna ben ik terug naar Pier 39 gegaan want ik vond het daar toch heel mooie en omdat er vandaag veel minder volk was kon ik veel meer zien. Dan ben ik terug gewandeld tot Pier 1 want daar was een mooi gebouw "Ferry Building" en kon zo draaien op de Market Street. Ik heb dan ook Financial District beter kunnen zien.

Dinsdag 15.11

San Francisco ligt er al bijna op :( De tijd gaan echt rapper en rapper precies. Na een laatste ontbijt hier, heb ik uitgecheckt en ben nog een naar de Market Street gestapt want het is richtig mijn busstation. Ik ben paar winkels binnen en buiten gelopen. Door mijn zwaren tassen had ik niet veel zien om te slappen dus heb ik een koffie gedronken op een gezellig terrasje. Het was snel tijd om naar het station te gaan. Het was niet meer te ver gelukkig. Om iets voor 13uur waren we eindelijk vertrokken richtig  LA.

1. Camile:
    17 november 2016
    En nog altijd volgen wij jouw fantastische verhalen! Joepie! Nog 1 dagje school en dan weekend! In het weekend gaan we veel moeten studeren .. maar natuurlijk ook veel plezier maken! Zaterdag Is het een dans-dag voor mij, zondag ga ik me uitleven op de chiro ( deze zondag is het uitzonderlijk een héle dag chiro omdat het Christus Koning is ) super leuk dus!! Alles nog steeds toppie met jou? Zo te zien aan de verhalen wel! Enjoyyy!!! Xxx Camile
  2. Opi:
    20 november 2016
    Nora, heb weer met heel veel belangstelling je reisverhalen meermaals gelezen. Ik bewonder het dat je zoveel initiatief neemt om zoveel mogelijk te zien en te genieten van je reis. Ik denk dat in Alcatraz ook Al Capone werd opgesloten, waarschijnlijk heb je wel zijn cel gezien. Volgende zondag is er weer een herdenkingsviering voor Moesje. Papa, mama en je zusjes hebben al toegezegd, ook tante Caroline en de kindjes. Ondertussen zit je verblijf in de States er al bijna op. Wat gaat de tijd toch snel ook in Lille! Dag Nora, kus en tot de volgende keer.