Week 5 #2: Brazilianse buffet en San Diego !!

4 november 2016 - San Diego, California, Verenigde Staten

Woensdag 02.11

Nieuwe lunch afspraak met mijn "Conversation" klas vandaag, we konden niet wachten tot vrijdag en (de echte rede) ik ben vrijdag niet in LA. Vandaag op het menu Brazilians eten want twee studenten van mijn klas komen uit Brazilië en hebben ons overtuigt over hoe goed het eten is. Het was een buffet dus best wel handig en heel goed koop. Voor de eerste keer sins ik hier ben heb ik echt good en vers vlees gegeten miam miam !! Ik ben overtuigt. Omdat het zo zwaar eten was waren we allemaal een beetje moe en zijn we nog een 1uur30 daar gebleven om te praten maar zeker om te verteeren. Daarna heeft ons leraar ons (niet iedereen of course) naar ons respectieve verblijfplaatsen gebracht ;) Want en vrindelijke leraar :)))

Donderdag 03.11

Mijn reis met California explorer voor dit week-end werd geanuleerd :( Ik was teleurgesteld en ik wil er even tussenuit dus beslood ik een citytrip naar San Diego te boeken !!! . Na mijn voormiddag les heb ik mijn treinticket geboekt en een jeugdherberg gereserveerd. Een vriendin heeft het zelfde gedaan ;)) Morgen lekker niet naar school maar naar San Diego joepie !!!

Vrijdag 04.11

Deze morgen heb ik de jongste zon van mijn gastmoeder ontmoet hij was gisteren angekomen in LA. Hij wont in New-York en is daar een doctor net zoals zijn vrouw en zoals zijn oudere broer en de vrouw van hem :O wow wow wow wat een slime familie. Na het ontbijt was het tijd om te vertrekken. Met mijn Backpack en fototoestel nam ik de trein naar Union Station waar ik met mijn vriendin had afgesproken. Daar namen we de trein "Pacific surfliner" naar San Diego. Eerst door het stad gereden en toen ging de trein langs de "Pacific Highway" dus hadden we een schitterende sicht op het strand en de zee. Na drie uur rijden kwamen we aan in "Old Town". Zij ging logeren bij een kennis in "Little Italy" dus had ik in de buurt en hostel geboekt. Ik heb snel ingeschekt heb mijn tas op mijn bed gelegt en was direct de deur weer uit. Ik wouw de "Balboa Park" nog bezoeken voor het donker werd. Wat een goede beslinsing. Er zijn daar heel mooie gebouwen, redelijk oud voor de VS en natuurlijk heel mooi natuur. Fonteine, "Rose garden", "Cactus garden",meertjes met eentjes, er was echt vanalles. Na twee uur rondlopen ben ik naar de jeugdherberg gegaan en bijn in de TV ruimte gaan zitten met de andere gasten. De ligging is wel niet ideal naast een drukke baan en de luchthaven. Ik was zo moe dat ik toch snel in dromen land was.

1. Opi:
    6 november 2016
    Je bent het al goed gewoon in de States! Is SAN Diego ook geen gokstad zoals Las Vegas? Voor wie gaan je gastouders stemmen overmorgen? Dag Nora, tot de volgende keer.
  2. Gilein:
    6 november 2016
    Hey Nora, weeral een uitbundig verslag van de vorige dagen, echt leuk om te lezen. Ik kijk elke keer enorm hard uit naar een nieuw reisverhaal. Ik heb ook je foto's van San Diego op snapchat bekeken, wat een goede beslissing om deze uitstap te doen. Prettig weekend nog, kusje van mama.
  3. Kristien:
    Hey Nora,

Tof om lezen dat je je uitstekend amuseert. :)
    Ook je pleegouders zien er wel vriendelijk uit, trouwens. Draagt die man ook thuis heel de tijd dat hoedje?
    Hoe zit het ginder met de verkiezingsrace? Of leeft dit niet in showbizz LA? Nog 2 dagen te gaan , toch?

Hier is het Allerheiligen verlof ten einde. Deze namiddag met lekker veel regen. Gelukkig kunnen de mannen morgen terug naar school hè
    Groetjes!
    Jim, k10, Vic en Guus
  4. Camile:
    6 november 2016
    Hallo Nora! Leuke reisverhalen! Ik ben nog steeds jaloers op jou Zowel op jou zelf als op het weer daar. Hier is het echt herfst weer... vandaag veel geregend... Morgen terug school De vakantie vloog ZO snel voorbij!! Tot de volgende, Nora! Groetjes Camile