Week 5 #3: La Jolla, Pacific Beach en Old Town

5 november 2016 - San Diego, California, Verenigde Staten

Zaterdag 05.11

Door het lawaai werd ik al vroeg wakker. Mijn roommates zijn vrindelijk maar niet heel stil. Met al de autos en vliegtuigen helpt het niet. Dan kan ik er teminsten een productieve dag van maken. De koffie was goed maar het ontbijt zelf was niet super. Ze mogen allen maar droog en verpakt eten serveren dus moest ik het doen met granola bars en havermout. Dan heb ik de bus naar "La Jolla shores" genomen. Zo veel surfers op een plek heb nog nooit gezin, het water is mooie helder blauw en de huizen zijn hier heel mooie en groot. Ik ben zo lang mogelijk in het water gestapt langs het strand maar ik moest eventueel de weg nemen om naar "La Jolla Cove" te gaan. Het is een "must see". Het is inderdaad heel mooie, de zee is heel wild en het beste is alle zeehonden en zeeleeuwen die je daar kunt zien. Ze liggen op rotsen en je kunt ze van een redelijke korte afstand bewonderen. Toen werd het tijd om te eten, ik kocht snel een sandwich en nam de bus naar Pacific beach want ik had daar afgesproken met mijn vriendin. Het is een hele grote strand dus moest ik nog al zoeken. Maar we hebben elkaar wel gevonden ;) De zon gaat vroeg onder en het word dan koud dus hebben we een Uber terug genomen naar "Little Italy".

Zondag 06.11

Laatste dag in San Diego ! Ik vind het hier geweldig misschien zelfs better dan LA maar ik ben blij dat ik deze avond in mijn eigen bed kan slapen in een rustige buurt. Na het ontbijt en uitchecken ben ik naar "Seaport village" gewandeld. zoals de nam het zegt is het een mini-dorpje naast het water. Het is een schattig dorpje om rond te lopen maar echt veel is daar niet te doen. Een beetje verder ligt de USS Midway Museum dat ik absoluut moest zien van mijn Gastmoeder. Het is een immense Amerikaanse vliegdekschip. Er liggen ook veel gevechtsvliegtuigen op het schip. Mijn tijd was nogal beperkt en door de lange rij en de ingangsprijs van 20$ had ik niet echt zin om binnen te gaan. Tijd om terug naar Old Town te gaan. Het is éen van de top bezienswaardigheden in San Diego en het ligt net naast het station. Het is een authentieke Mexicaanse stad. Het is al di tijd bewaart. Het is nu wel een toeriste plats geworden. Er zijn typische winkels en marktjes. De mensen die in het restaurant werken dragen traditionele kledij. Over Mexicans eten kun je niet klagen en zeker hier niet. Ik had nog net tijd om goed rond te kijken en om winkels binnen en buiten te gaan. Je kunt er Mexicans snoep krijgen, kledij, sigaren, en van alle prullen. Toen kon ik nog even in de zon zitten met een koffie en Sudoku tot mijn trein aankwam. Rond 18uur30 was ik terug in LA. Op Hollywood Blvd waren ze aan het manifesteren tegen Trump op een "grappige manier", met kostuums, slogans en muziek. Zijn ster is niet meer te zien want sommige mensen hebben het kappot gemakt. Daar heb ik de bus naar mijn gastgezin genomen en ben snel daarna gaan slapen.