Week 3 #3 El Pueblo, Cheesecake Factory en Malibu

23 oktober 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vrijdag 21.10

Deze morgen was is ik éen van de enigste moedige, tussen de studenten die gisteren naar Knott's scary farm geweest waren, die opgestaan is voor grammar class. Ik was wel heel moe en de les heeft precies nog nooit zo lang geduurd. Daarom ben ik na de lunch al naar mijn gastgezin gegaan. Dan kon ik nog een dutje doen voor het avond eten. Daarna ben ik naar het appartement van mijn vriendinnen geweest voor een "girls night" want de jongens zijn naar Las Vegas voor de week-end :O

Zaterdag 22.10

Om 13 uur had ik afgesproken met twee meisjes in Union Sation want rechtover is er een Mexicans quarter: "El Pueblo". We hebben daar eerst mexicans gegeten miam miam ! Daarna zijn we door het marktje gelopen en hebben we wat prullen gekocht. De sfeer is daar heel leuk en je hebt echt het gevoel in Mexico te zijn door de kleuren, winkels, mexicanse restaurants en je hoort er allen maar spans. Op het plein hoorden we traditionele muziek en er waren dansers in traditionele kledij. We besloten om door Chinatown te lopen om zo naar de Dodgers Stadium te geraken. Spijtig genoeg konden we langs die kant niet binnen en we hadden geen goesting meer om veel te stappen. Voor een volgende keer ! We hebben gewoon de bus naar Santa Monica genomen omdat we afgesproken hadden met andere mensen van het school om te gaan eten in de "Cheesecake Factory". Het was nogal duur maar gelukkig had ik niet zo veel honger dus kon ik een klein gerechtje nemen. Het is een van de enigste restaurants die geen airco opzet, oef. Vanuit Santa Monica kan ik een directe bus nemen naar "La Brea", stadsgedeelte waar ik woon, gemakkelijk !

Zondag 23.10

Vorige week hadden we al beslist om naar Malibu te gaan. Op maandag kwamen we te praten met een nieuwe student an wie we voorstelde om mee te komen, hij was akkoord en kon ons zelfs brengen want hij heeft een auto :O Om elf uur zijn we dan uit Weswood vertrokken. Na 40 minuten waren we al aangekomen, mensen die later hadden beslist om mee te komen moesten met de bus hihihi. De zon was nog wel niet van de partij maar na een kleine wandeling op het strand en de Malibu Pier was het tijd om te eten. We konden niet goed beslissen waar te eten dus zijn we gesplitst en naar verschillende restaurants gaan eten. De zon was nog altijd verstopt maar we zijn toch naar de "Lagoon beach" geweest. Twee moedige mensen hebben gezwommen maar dat was het. Het was een gewonnen luie namiddag wat gepraat, muziek geluisterd, foto's getrokken... Om half zes was het heel koel aan het worden en niet iedereen was op de koud voorzien dus zijn we naar huis gereden.

1. Frankie:
    24 oktober 2016
    hi Nono, prachtige ervaringen !!!
    Ik had een rustiger weekend ... Vrijdag en zaterdag golf ... Met een hertfstzonnetje zeker niet vergelijkbaar met LA
  2. Kristien:
    Helaba Nora!
    Wat een dagboek !
    Ahum.. we hebben eventjes een inhaalmanoeuver gedaan wat betreft de blog :) Het ziet ernaaruit dat je alvast de tijd van je leven hebt.. tof tof. Vic zit al te zeggen dat hij ook op wereldreis wil. OMG, not (yet). Maak je ook eens een fotootje van je pleegouders daar? We zijn reuzebenieuwd. Guus vraagt 'of hij in Australië mee nieuwjaarkezoete mag komen zingen.' Oeps nee, opnieuw, niet Guus, maar of jij daar nieuwjaarkezoete gaat zingen.
    Allé, we volgen je voortaan op je blog, he.
    Veel plezier !
    Groetjes uit Pulderbos :)
  3. Je liefste zus (Esther ofc):
    24 oktober 2016
    Yowww wa een zalige weekend!!
    Hier werd er alleen chimie en physika gemaakt! Algoed dat de cijfers goed waren anders was het een verloren weekend...
    Luf you a little
  4. Camile Goetschalckx:
    25 oktober 2016
    Wauw Nora, wat een leuke tijd heb je daar! Ben echt jaloers, wil ook vertrekken op wereldreis! Ziet er zo leuk uit! Hier in Kasterlee ook alles goed! Jules vertrekt morgen op bezinning. Papa boten boten boten, mama doet het huishouden en werkt heel hard. Ik zelf stel het goed op school. Vrijdag avond vertrek ik op chiroweekend met vele vriendinnetjes, ik verlang er al naar! :) Nog een héle plezante reis gewenst en geniet er maar van hé want dit berichtje zit ik hier de typen met een dikke trui aan ;) Dikke kussen van ons allemaal!
  5. Opi:
    26 oktober 2016
    Noraatje,
    Ik kijk iedere dag uit naar je blogs, want het is heel plezant om ze te lezen. Je leeft wel in een andere wereld dan in Geel Ten Aard! Heb ook met verwondering gezien op een foto dat er in LA een antiekwinkel is met als uithangbord "Herman". Tof
  6. Caroline en Co.:
    26 oktober 2016
    Hallo Nora,
    Ook wij volgen al je superleuke avonturen in het verre 'Amerika'! Onze Louis kan hier en daar al een woord zelf lezen van je blog en is dan superfier en ons Juliette vindt de foto's heel leuk! En ons Charlotte...die probeert de I-pad ondertussen te bemachtigen... Geniet nog superhard daar, wij blijven hier alles volgen en je fotootjes van je metekindje doorsturen :-) vele groetjes van ons allemaal