Week 3 #1: The Grove en Universal Studios !

17 oktober 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Maandag 17.10

Het regent in Los Angels :O Dat maakt de Californiërs wel blij want dat gebeurd hier maar zelden. Mijn gastgezin kon er niet over zwijgen en iedereen blijft met korte mouwen, shorts en flip-flops lopen op straat behalve ik met mijn kap en dikke sjaal. Het heeft hele voormiddag gedruppeld maar de zon kwam terug tevoorschijn na de les, net op tijd dus. The Grove is een grote openlucht winkelcentrum dat heel bekent is en noch leuker minder dan éen kilometer van mijn gastgezin is. We namen de bus en moesten noch een beetje slapen en zoeken om er te geraken. Het is precies een mini-stadje in een grotere stad. Het zijn wel dure winkels dus allen maar kijken. Er is een mooie fontein en er hangen veel lichtversieringen. We zijn daar naar de "Pacific theaters" gegaan om naar de film "Miss Peregrine" van Tim Burton te gaan kijken. Zelfs de cinema is daar heel duur, 15 dollar, bijna het dubbel dan de prijs in België :O  5$ voor een frisdrank vonden we overdreven dus gingen we leggen handen in de zal, de film was wel super. Toen het gedaan was hebben we noch een beetje rondgewandeld in the Grove de fontein was nu ook verlicht ! Op het ende van het winkelcentrum is er de "farmers market" dat we ook moesten zien. Vers fruit en groenten kun je daar krijgen en er zijn heel veel eet standjes. Ik ben rustig naar huis gestapt en de andere hebben een Uber terug genomen.

Dinsdag 18.10

Universal Studios !!! We waren er al een week over an het praten en vandaag is het zover we gaan naar de beroemde Universal Studios. We hadden daar afgesproken want we wonen op verschilde afstanden. Ik moest de metro nemen op Hollywood Blvd dus het was noch eens een goede gelegenheid om naar de namen op de sterren te kijken. We konden direct binnen en hadden zelfs "Early Admission" omdat we de tickets op internet gekocht hadden :O Een uur voor de openingstijd, joepie !!! We gingen direct naar de Harry Potter gedeelte. We moesten maar 10 minuten wachten voor de 3 attracties daar :) De decor is ongelooflijk mooie gemaakt en al werknemers hebben daar een outfit dat bij het thema past, dat makt het noch realistischer. We hebben daar redelijk wat tijd verbracht en nadien gingen we naar "Springfield" of het dorp van The Simpsons. Het decor is daar ook fantastisch, natuurlijk veel kleurrijker dan dat van Harry Potter. We moesten weer maar 10 minuten wachten voor de 3d simulator. We besloten om in deze "Wereld" terug te komen om een "Krustyburger" te wanneer we honger zouden hebben. Eerst zijn we naar de Jurasicpark wereld gegaan want een van de meisjes van ons groep is er dol op. Het was een attractie met water maar met 27°C en volle zon doet het wel deugt om wat verversing te krijgen. De rij was zo kort dat we het noch een tweede keer gedaan hebben. Daarnaast was een attractie van "Revende of the Mummy" en een 3d simulator van "The Avengers" die we allebei éen (twee) keer hebben kunnen doen zonder aan te schuiven. Sommige attracties waren zo snel dat we ons tassen gratis in lokkers konden doen. Na een lekker burger en voor de eerste keer sinds ik in LA ben lekkere frieten hebben we de studio tours gedaan. We hadden echt de goede dag gekozen voor ons uitstap want we moesten weer niet aanschuiven we konden direct in een busje. Het busje heeft ons door alle decors gebracht en een gids gaaf uitleg terwijl er op tv schermen stuken uit filmen getoond werden war er bepaalde decors werden gebruikt. Tijdens de tour waren er ook gigantische 3D simulators. Na een uurtje was het gedaan en zijn we naar de "Minions" wereld gegaan. Al de decors zijn echt heel mooie gemakt en we voelden ons net kindjes. We hebben met minions foto's kunnen trekken en de attractie was weer een simulator. We waren allemaal onder de indruk van hoe goed die zijn gemaakt. Er liepen veel karakters door het park dus hebben we zo veel foto's mogelijk getrokken. Dan hadden we ongeveer alles gedaan van wat we wouwen doen. We zijn noch naar de Shrek 4D gaan kijken en hebben we noch paar winkeltjes bezocht. Omdat het park al om 18uur sluit hadden we een halfuurtje om noch paar attracties te er doen. Om buiten te gaan zijn we langs het grote winkelcentrum gewandeld de "CityWalk" met heel veel verlichting. Het was een leuke maar vermoeiende dag. Noch een laatste kijkje an de Walk of Fame en nadien recht naar huis.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade