Week 6 #3: San Francisco !!

12 november 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vrijdag 11.11

Mijn reis in de VS komt al bijna tot zijn einde maar er zo veel dat ik nog wil doen en San Francisco wouw ik absoluut bezoeken voor dat ik vertrek. Een reisgids van "California explorer" had mij links doorgestuurd om mijn reis te plannen. Zo kwam ik te weten dat ik voor een heel goede prijs met de bus kon gaan. Ik heb dan ook de Hostel geboekt die mij werd aangeraden. Ik had mijn ticket geboekt in de namiddag zodat ik naar het school zou kunnen gaan om niet te veel les de missen ! Met mijn vorige "conversation" klas zijn we samen een pizza gaan eten, het was namelijk ook de laatste dag van een goede vriendin. Daarna nam ik een Uber naar het busstation. Ik kon daar mijn tickets printen en om 16uur zat ik in de bus. Een half uur later waren we vertrokken. Klaar voor 8,5uur in de bus ! Mijn Hostel lag niet zo ver van het station maar 's nachts allen stappen is geen goed plan dus een Uber bracht mij daar. De mensen an de receptie waren heel vriendelijk, goedgezind en behulpzaam, dat doet deugt ! Om half twee lag ik eindelijk in bed.

Zaterdag 12.11

Eerste dag in SF ! Het ontbijt was simpel maar lekker. Ik heb geprobeerd om niet te laat uit de deuren te gaan want er is hier veel te doen. Ik was toch vroeg wakker geworden door de mensen buiten. Ik kreeg een plan van het Stad an de receptie en ik was klaar om te gaan. Eerste stop Union Square ! Heel druk. Er staat al een grote kerstboom en ook een schaatsbaan !!! kei leuk maar met een volle zon zal het wel niet zo goed voor het milieu zijn. Zo ben ik verder gestapt door de dure winkels straat to de inkom van "Chinatown". Het is van de of misschien wel de grootste van de VS. Ik ben er helemaal door gestapt en het daar heel mooie. Veel kleuren en je hebt echt het gevoel dat je in een ander land bent. Ik ben dan terug gestapt in "Nob Hill" waar ik de "Cable car museum" en de "Grace Cathedral" bezoekt heb. Dan kreeg ik wel wat honger en ben iets gaan eten in een hele populaire buurt. Ik ben dan recht naar "Lombard street" gestapt waar de "Crookedest street in de World" is. Ik zag tekens naar "Coit tower" dus besloot ik ze te volgen. Het is een grote witte toren op een heuvel. Omdat ik de hele tijd "San Francisco Bay" in de verte zag wouw ik van dichterbij gaan kijken. Pier 39 is heel populair bij de toeristen dus ik moest daar natuurlijk ook een kijkje gaan nemen. Het is daar inderdaad heel gezelig, schattige winkels, restaurants, koffiehuisjes en heel wat stands voor ijsjes, wafels en pannenkoeken. Als je een koffie kocht kreeg je een gratis speculaas koekje erbij. Het heet hier wel "Biscoff" en werd verkocht als de "Europe's favourite cookie with coffee". Met mijn tas koffie ben ik op een bank gaan zitten en heb ik van het zicht genoten. Het was heel warm de hele dag met volle zon maar in de namiddag had ik in kortste keren mijn trui en vest aangedaan. Het laatste dat ik vandaag nog wouw zien was de "Fisherman's Wharf" dat net ernaast is, daar zijn vooral winkels, markten en visrestaurants. Onderweg was er veel sfeer dankzij de straat artiesten. Er was een acrobaat en een indrukwekkende muzikant die meerde instrumenten tegelijk speelde. Als de zonsondergang begon besloot ik om terug naar mijn hostel te gaan. Het was langer dan verwacht hihi. Ik was wel helemaal uitgeput want SF is heel heuvelachten en stijl. Dus ben ik op een zetel gaan zitten met mijn laptop.